حدود 20 الی 50 سال پیش، استودیو های موسیقی متکی به ابزار آنالوگ بودن. تفاوت و ریویژن سخت افزار های تجهیز کننده هر استودیو، معرف کیفیت و تفاوت صوتی اون استودیو با بقیه بود! یکی از اهداف شبیه سازی از کنسول های میکس هم همینه که روح آنالوگ بخصوص یک استودیو قدیمی رو بیاره تو کار و ریپلیکیت کنه.
امروزه با گسترش شبیه سازی های آنالوگ، هر نوع وایبی صرفا با چنتا کلیک وارد پروژه میشه. از وایب آنالوگ تا هیبریدی و مدرن. با اینکه ابزار در دسترس خیلی بیشتر از بقیه دوره هاست، ولی دستیابی به کیفیت صوتی، خیلی کمتره! چون عمده
کيونما