مرحله کلیدی شناخت خود در برندینگ شخصی با ابزارهای مختلفی ممکن می شود. یکی از ابزارها استفاده از پنجره جو-هری هست که یک شناخت ۳۶۰ درجه از شما ایجاد می کند. خودشناسی گام بنیادی برندسازی شخصی است چرا که باید بدانیم چه کسی را می خواهیم برند کنیم.
توسعه فردی و برندینگ شخصی دو گام اساسی برای توسعه اعتبار و وجاهت شخصی در جامعه و کسب و کار است. بسیاری از مدیران با بی توجهی به توسعه فردی خود، تنها به اقدامات تبلیغاتی و نمایشی از خودشان و کسب و کارشان مشغول می شوند. این روش آسیبهای پیدا و پنهان زیادی برای آنها و ساز
کيونما